Vanliga frågor

Vad ingår när jag bokar hos Ljungskilebuss?

I busshyran ingår alltid buss och förare. Ni får också personlig service inför uppdraget av vårt kundteam, som hjälper till att skräddarsy resan efter era önskemål.

Vi erbjuder också ett antal olika tilläggstjänster såsom WIFI, catering eller släp.

När får jag min offert

Vi strävar alltid efter att ge våra kunder snabb och personlig service. Vår ambition är att ni ska erhålla en offert från oss senast en arbetsdag efter att ni har skickat in er förfrågan. Om det har gått mer än en arbetsdag sedan du skickade in din förfrågan, maila till info@ljungskilebuss.se eller ring 031-7880980. Kontrollera gärna din skräppostlåda innan!

När och hur sker betalning av resan?

Betalningen sker vanligtvis i efterskott mot faktura och betalningsvillkoret är 30 dagar netto. Detta gäller under förutsättning att inga andra överenskommelser föreligger. Förskottsbetalning kan förekomma.

Är det möjligt att spela upp ljud och bild i bussen?

I många av våra bussar kan man spela upp ljud eller koppla in en dator. Bussarna har en AUX-ingång där man kan koppla in ljud, eller en VGA-ingång där man kan koppla in en dator. Meddela vid bokning om ni önskar detta så vi tillsätter en buss som har dessa möjligheter.

Får vi ta med mat och dryck på bussen?

Det är tillåtet att förtära mat och dryck på bussen. Bussen får dock självklart inte skräpas ned och skall lämnas i fint skick efter utfört uppdrag. Skräp och rester slängs i bussens soppåsar. Nedskräpning, fläckar och skadegörelse på bussen efterfaktureras.

Finns det WIFI på bussen?

WIFI finns inte på alla bussar som standardutrustning, men går att beställa för en mindre summa. Ange i din offert- eller bokningsförfrågan att ni önskar WIFI, så hjälper vi er med det!

Jag har glömt något på bussen, vart vänder jag mig?

Om du glömt något på en av våra bussar kan ni kontakta oss på info@ljungskilebuss.se.

Hur vet jag att jag har bokat resan?

En offert är inte en bokning! För att boka resan måste du acceptera offerten. Bokningen är genomförd när du erhåller en bokningsbekräftelse från oss. Hänvisa fortsättningsvis till bokningsbekräftelsen om du har några frågor kring din resa eller ytterligare önskemål.

Får vi förtära alkohol på bussen?

Det är tillåtet att förtära måttliga mängder medhavd alkohol på våra bussar. Detta skall dock självklart göras under ordnade former och endas små mängder får intas. Säkerhetsbältena ska alltid användas vid färd och bussen ska vara ren och snygg efter utfört uppdrag. Nedskräpning, fläckar och skadegörelse på bussen efterfaktureras. Chauffören ansvarar för resan och har därför rätt att ta beslut om att avbryta alkoholförtäringen om så skulle behövas.